2014/12/29

2014/12/25

2014/12/18

2014/12/16

2014/12/09

2014/12/07

Kulturystyka dawnych lat -galeria.

Kulturystyka dawnych lat -galeria.

Kulturystyka dawnych lat i sylwetki jakie prezentowali kiedyś zawodnicy to zupełnie "inna liga" porównując je do kulturystów dzisiejszych czasów. Poniżej mała galeria starych zdjęć, gdzie królowało piękno i symetria.

2014/12/05

2014/12/03

Martwy ciąg, wyciskanie hantli leżąc, wiosłowanie hantlami- TRENER OSOBISTY # 6

                          fot.youbeauty.com

"Trener osobisty" to seria wpisów przedstawiająca szybkie treningi, które można wykonać w domu. Posty poświęcone głównie paniom, ale również osobom, które dysponują na co dzień małą ilością czasu.

2014/12/01

Wiosłowanie z hantlem w opadzie tułowia. Opis i sposób wykonania.

Wiosłowanie z hantlem w opadzie tułowia.
                             fot. thehealthsite.com

Wiosłowanie z hantlem w opadzie tułowia to najlepsze ćwiczenie nie na szerokość, a na grubość naszych mięśni najszerszych grzbietu. W związku z czym nie powinno zabraknąć go w naszym planie treningowym.

2014/11/27

2014/11/25

Trening w domu

trening w domu
               fot. exercisewebstore.com

O tym, że w domu można się też zmęczyć pisałem już kilkukrotnie, przedstawiając krótkie, intensywne plany treningowe. Były też treningi z zastosowaniem gumy. Dzisiaj chciałbym przestawić pełny trening siłowy w domu z zastosowaniem hantli, gumy i masy własnego ciała.

2014/11/21

2014/11/19

2014/11/18

2014/11/13

2014/11/12

Najdokładniejszy wzór na obliczenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego.


W sieci jest od groma kalkulatorów kalorycznych, gdzie po wpisaniu naszego wzrostu, wagi i płci dostajemy gotową liczbę, która odpowiada naszemu dziennemu zapotrzebowaniu kalorycznemu. Oczywiście wszystkie te kalkulatory nie są zbyt dokładne, dlatego dzisiaj chciałbym przedstawić i opisać wzór, który wg. mnie jest najdokładniejszym ze wszystkich błąkających się gdzieś w internecie. 

2014/11/10

2014/11/06

2014/11/04

2014/11/02

2014/11/01

2014/10/29

2014/10/26

Ćwiczenia na każdą partię mięśniową z zastosowaniem gumy (taśmy). /cz.2

ćwiczenia z gumą
                fot. fitbay.pl

Guma do ćwiczeń, jakże proste narzędzie, ułatwiające i wspomagające trening w warunkach domowych. Dzięki tym taśmą znacznie zwiększa się ilość ćwiczeń jakie możemy wykonać, nie posiadając w domu żadnego sprzętu typu hantle, drążki itd. 

2014/10/23

2014/10/19

Ćwiczenia na każdą partię mięśniową z zastosowaniem gumy (taśmy). /cz.1

trening z gumami
                             fot. fitbay.pl

Guma do ćwiczeń, jakże proste narzędzie, ułatwiające i wspomagające trening w warunkach domowych. Dzięki tym taśmą znacznie zwiększa się ilość ćwiczeń jakie możemy wykonać, nie posiadając w domu żadnego sprzętu typu hantle, drążki itd. 

2014/10/12

Idealny plan na zwiększenie siły mięśni! 100% skuteczności! Podsumowanie ostatnich 6 tygodni.

StrongMan

Właśnie zakończyłem mój 6 tygodniowy plan treningowy, który miał na celu, poprawienie ogólnego wyglądu sylwetki poprzez atakowanie mięśni coraz to większymi ciężarami. Jak się okazało efektem ubocznym było dość spore zwiększenie się ogólnej siły mięśni. A to spowodowało, że ów trening stał się idealnym planem na zwiększenie własnie siły!

2014/10/11

2014/10/09

Plank (deska), podstawowe wersje, opis i sposób wykonania.

                fot. bodyrock.tv

Plank (deska) jest to ćwiczenie uniwersalne, dzięki różnym wersją możemy zaatakować brzuch pod każdym kątem, przy okazji wzmacniając też inne mięśnie. W dalszej części wpisu przedstawię kilka podstawowych i  najczęściej polecanych rodzajów "deski".

2014/10/06

Szok powtórzeniowy! Kolejny Split z elementami CrossFit.


kolejny split

Chodź do końca poprzedniego planu treningowego został mi jeszcze cały tydzień to już dzisiaj wiem, że był to strzał w dziesiątkę. Split z elementami CrossFit, z ciągłą progresją ciężaru przyniósł ze sobą bardzo dobre wyniki. Jak będzie tym razem, czy szok powtórzeniowy przyniesie efekty?

2014/10/04

2014/10/02

2014/09/28

2014/09/27

Arnold Schwarzenegger -TOP 12 najlepszych zdjęć


Kim jest Arnold Schwarzenegger nikomu przedstawiać nie trzeba. Zdobywca wielu tytułów w świecie kulturystyki, w tym siedmiokrotny Mr. Olympia. Aktor, polityk, swego czasu Gubernator stanu California. I choć napisał blisko siedmiuset stroną książkę o całym swoim życiu, to na facebook'u pisze o sobie krótko...

"Former Mr. Olympia, Conan, Terminator, and Governor of California. I killed the Predator. I told you I'd be back."

2014/09/25

Trening z młotem. Zbuduj siłę i wytrzymałość.

uderzenia młotem w oponę


Uderzenia młotem w oponę, czyli trening z młotem. Świetne ćwiczenie na zwiększenie swojej siły funkcjonalnej, wytrzymałości i przy okazji, dobrze dające w kość. Z powodzeniem można stosować to ćwiczenie w treningu metabolicznym, Tabata -co bardzo polecam. 

2014/09/23

2014/09/20

2014/09/18

2014/09/17

Okrągłe plecy, jak sobie radzić z tą wadą postawy.

        fot: www.mmeridian.pl

Dzisiaj trochę o wadzie postawy jaką są okrągłe plecy u osób ćwiczących siłowo. Co powoduję występowanie tej wady, jak zapobiegać i jak zminimalizować skutki już powstałe. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego, wystarczy trzymać się kilku zasad. 

2014/09/11

2014/09/10

Wykroki, pompki i unoszenie nóg w leżeniu ze świecą. - TRENER OSOBISTY # 2


"Trener osobisty" to seria wpisów przedstawiająca szybkie treningi, które można wykonać w domu. Posty poświęcone głównie paniom, ale również osobom, które dysponują na co dzień małą ilością czasu.

Trening na dziś: Wykroki, pompki, unoszenie nóg w leżeniu ze świecą.

2014/09/08

Przysiady, trzy najpopularniejsze wersje

przysiady ze sztanga na karku
               fot. crossfit757.com

A więc przysiady, można je wykonywać na różne sposoby. Począwszy od przysiadu zwykłego, przysiadu ze sztangą na karku i ze sztangą z przodu, które będą dzisiaj opisane, po takie odmiany jak przysiady z hantlami w rękach, przysiad sumo ze sztangą, bądź, np. kettlebell'em. Ten złożony ruch przez wiele osób uznawany jest za najlepsze ćwiczenie na nogi. I nie mogę się z tym nie zgodzić. 

2014/09/04

Przysiady, rowerek i uginanie ramion w podporze. - TRENER OSOBISTY # 1

trener osobisty

"Trener osobisty" to seria wpisów przedstawiająca szybkie treningi, które można wykonać w domu. Posty poświęcone głównie paniom, ale również osobom, które dysponują na co dzień małą ilością czasu.


Trening na dziś: Przysiady, rowerek, uginanie ramion w podporze.


2014/08/28

Pompki Spidermana. Opis, sposób wykonania i wersja dla pań.



Pompki Spidermana z ang. Spiderman Push Ups, to jedna z odmian tradycyjnych pompek. Ćwiczenie to jest zmodyfikowane o dodatkowy ruch, przyciągnięcie kolana do łokcia. Naprzemiennie przyciągamy prawe kolano do prawego łokcia i lewe kolano do lewego łokcia, traktujemy to jako jedno powtórzenie. Jest to ćwiczenie dość wymagające, o wiele trudniejsze od tradycyjnej pompki. Jego zaletą jest możliwość wykonania go w każdym miejscu. Serie w zależności od wytrenowania robimy w przedziale 8-15 powtórzeń.

2014/08/26

Klasyczny Split z elementami CrossFit. Wszystko można pogodzić.

split z crossfit


Już od pierwszego września ruszam z nowym planem treningowym. Postanowiłem połączyć klasyczny Split z treningiem funkcjonalnym.

Cel główny, poprawienie ogólnego wyglądu, definicji mięśni. Jeśli chodzi o kalorie, zostawiam je na poziomie zerowym. Będę obserwował  swoje ciało i na podstawie tego po miesiącu może coś dorzucę.

2014/08/23

Nadciśnienie, groźny zabójca

Co roku niespełna 40 000 osób umiera z powodu chorób układu krążenia. Ponad 50% tych zgonów to efekt nadciśnienia tętniczego.

nadciśnienie tętnicze


Układ krążenia, system żył i tętnic rozprowadzający krew do każdego zakątka naszego ciała. W ciągu godziny przez serce przetłaczane jest 350 l  krwi, która jak można się domyślić pełni ważne funkcje w naszym ciele. M.in. transportuję tlen, substraty odżywcze, usuwa dwutlenek węgla, broni nasz organizm przez przed wirusami. 

2014/08/21

Wyciskanie sztangi leżąc na ławce płaskiej. Opis i sposób wykonania.


Z ang. Bench press to najbardziej znane, najbardziej powszechne ćwiczenie jakie kiedykolwiek ktoś zdołał wymyślić. Gdy młodzi ludzie idą pierwszy raz w swoim życiu na siłownie, to prawdopodobnie wyciskanie sztangi na ławce płaskiej będzie pierwszym ćwiczeniem jakie wykonają. Jeśli chodzi o klatkę piersiową jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na tą partie mięśniową. Choć nie na każdego musi działać tak samo dobrze. Dla mnie osobiście to wyciskanie nie jest nawet zaliczone do trzech najlepszych ćwiczeń na klatę. Są ćwiczenie, które o wiele lepiej na mnie działają. Mimo wszystko bardzo polecam wykonywanie tego ćwiczenia każdej osobie ćwiczącej na siłowni, bez względu na staż, wiek czy płeć, ponieważ fajnie można się na nim nauczyć techniki, z którą będziemy mogli dość sprawnie przejść do wykonywania kolejnych bardziej skomplikowanych ćwiczeń. 

2014/08/18

Kawa, dobra czy zła? 10 faktów

kawa

Zawsze starałem się unikać kawy, piłem ją tylko wtedy, gdy musiałem. Zdarzało się to rzadko i tylko w ekstremalnych przypadkach, takich jak np. po nocnej zmianie w pracy, wsiadałem w auto i jechałem ponad 80 km do Wrocławia na kursy instruktorskie. W domu byłem około godziny 18.00, a na 21.00 szedłem znowu do pracy. Było to ciężkie czasy, ale było warto... Mniejsza o to, od jakiegoś czasu pijam kawę regularnie, nie codziennie, ale tak pięć kaw tygodniowo pęka. Dlatego postanowiłem poszperać trochę w internecie i wyciągnąć z niego jakieś fakty nt tego napoju, które mnie zaciekawią. Może nie tylko mnie, a oto i one:


-picie kawy zmniejsza ryzyko pojawienia się raka wątroby i raka pęcherza. A picie 3 kaw dziennie obniża
ryzyko wystąpienia udaru aż o 17 %,

-kawa ma działanie przeciw alergiczne,

-kawa może wywoływać uczucie niepokoju,

-osoby z występującymi chorobami układu krążenia nie powinny pić kawy,

-wg naukowców wypicie do 3 kaw dziennie uznawane jest za dawkę bezpieczną,

-natomiast wypicie 80 kaw jednego dnia uznane zostało za dawkę śmiertelną,

-kawa poprawia pamięć krótkotrwałą,

-opóźnia proces starzenia się,

-poprawia nastrój,

-picie kawy powoduje wypłukiwanie magnesu i odwadnianie organizmu